logo EGC2007 Issoudun web site EGC competition class

Aéroclub d'Issoudun

logo FAI logo FFVV logo Ministère Jeunesse Sports et Vie Associative logo Région Centre logo Conseil Général Indre Communauté de Communes de Champagne Berrichonne logo ville d'Issoudun
19/08/2007

The new European Champions

RP Janusz Centka

In 15m class : Janusz Centka - RP
  2nd Karol Starysak - BB
  3rd Leigh Wells - LE

XT Ronald Termaat

In 18m class : Ronald Termaat - XT
  2nd Yves Jeanmotte - F2
  3rd Riccardo Brigliadori - 68

N1 Peter Harvey

In Open class : Peter Harvey - N1
  2nd Laurent Aboulin - EC
  3rd Uli Schwenk - WB

Closing ceremony

Some words of Jean-François Jacques, President of the Organization Committee, to conclude the championships :

Dear friends, dear new Champions
It is with considerable emotion that I see these 14th European Gliding Championships draw to a close.
We have lived three very busy weeks, filled with activity and emotion and our airfield will now return to a much less urgent rhythm.
The closing statistics are very satisfying for us:
  - no serious accident
  - despite some very compromising weather, we have achieved eight contest days out of a possible 12, with something like 250 000 kilometres flown.
Dear competitors and crews, I give you my most sincere thanks for your sporting spirit, your friendliness and the encouragement that you have given us.
I would also like to thank all the members of the organisation, who have sometimes been put very much to the test.
All my gratitude too, to the local authorities and communities, as well as the FFVV (French Gliding Federation), for their support, without which the Aeroclub of Issoudun could not have organized these Championships.
Dear friends, I wish you all a safe journey home, bringing with you warmest good wishes from France and especially from the Aeroclub of Issoudun.
Thank you.

Chers amis
C’est avec beaucoup d’émotion que je vois se terminer ces 14e Championnats d’Europe de Vol à Voile.
Nous avons vécu 3 semaines très chargées en activité et en émotion et notre plate-forme va retrouver maintenant un rythme beaucoup moins soutenu.
Le bilan de ces Championnats est, pour moi, très satisfaisant:
  - nous n’avons pas connu d’incident grave
  - malgré une météo très mitigée, nous avons pu faire 8 épreuves sur 12 possibles et environ 250 000 km
Chers amis compétiteurs et accompagnateurs, je vous adresse mes plus sincères remerciements pour votre sportivité, votre convivialité et les encouragements que vous nous avez transmis.
Je remercie également tous les membres de l’organisation qui ont parfois été soumis à dure épreuve.
Tous mes remerciements également aux collectivités et à la FFVV qui nous apportent leur soutien; sans elles, l’Aéroclub d’Issoudun ne pourrait pas organiser de telles compétitions.
Mes chers amis, je vous souhaite un bon retour dans vos pays respectifs et je vous demande de bien vouloir y transmettre les amitiés de la France et plus particulièrement celles de l’Aéroclub d’Issoudun.
Merci.

logo SeeYou logo Roost Air